Avatar
krajus3 - 74 lata, Wałcz (zachodniopomorskie)
06 sierpnia 2011
08:02, 04 listopada 2013
offline
Tomasz
Krajewski
22.09.1950
Mężczyzna
10.06.1964
Syrena 102
Citroen DS 21 Pallas
1981r. Paryż.Przejazd Motorynką MAMUT tunelem wzdłuż Sekwany ( bardzo długi przejazd )
1969r.Składanie Syreny z części od "0" i wprowadzenie własnych ulepszeń. 1971r. projekt motorynki MAMUT. 1973r. projekt motorynki składanej dla ZZR ROMET. 1979r. projekt motorynki DINGO TRAMP. 1981r. projekt motorynki DINGO SERVI. 2008r. II nagroda w ogólnopolskim konkursie " Modernizacja Roku 2007" w kategorii wnętrza za projekt wnętrz Wałeckiego Centrum Kultury
Moje projekty ( nie tylko motorynki ) były pokazane w programie tvn turbo Legendy PRL sezon8/odcinek12
Komentarze (25)
2011-08-06 15:58:07
Wielki szacunek za te wszystkie projekty "motorynek". Weszła któraś do produkcji? Ten przejazd tunelem wzdłuż Sekwany to jakieś prywatne przedsięwzięcie (chociaż za komuny chyba nie łatwo byłoby wyjechać za granicę zachodnią?), czy może to jakaś demonstracja, próby albo jeszcze coś innego było? Mam również pytanie natury czysto technicznej - teraz inżynierzy mają do dyspozycji komputery z oprogramowaniem klasy CAx, a jak to kiedyś się projektowało? W miarę możliwości proszę o szczegółową odpowiedź. Bardzo mnie to interesuje.
Użytkownik usunięty
2011-08-06 18:12:05
Jestem pod wrażeniem jest Pan niesamowity
proszę jeżeli to możliwe wstawić więcej zdjęć motorowerów
2011-08-06 22:13:14
Bardzo ciekawe projekty Uznanie dla Pana :)
2011-08-07 01:17:51
Niesamowite są Pana pojazdy.
Może wiedziałby Pan coś o mojej motorynce?
2011-08-07 09:20:38
Musiałbym tą motorynkę obejrzeć
2011-08-07 23:21:35
Witam.

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Natomiast jeśli chodzi o sam przejazd wzdłuż Sekwany to chodziło mi o to jak w ogóle Pan znalazł się we Francji. Rozumiem taką wycieczkę do Bułgarii itp. ale na zachód w tamtych czasach? Chociaż fakt, faktem to już był schyłek komuny.

P.S.

Nie zastanawiał się Pan kiedyś nad tym aby samemu wdrożyć do produkcji którą z własnych konstrukcji (np. Mamut, bo z racji jego "składalności" jest bardzo ciekawym projektem)?

P.S.S.

Co oznacza skrót T.A.K, stosowany przez Pana jako marka pojazdów?
2011-08-08 00:56:08
http://motoalbum.pl/pojazd/4066
Wie Pan coś może o tym?
2011-08-08 05:57:54
Pracowałem wtedy w CBKO w Pruszkowie. Wyjazdy służbowe na zachód były dość częste. Jeżeli powroty były owocne i bez problemowe, można było dostać zgodę na wyjazd prywatny. Nawet nie zastanawiałem się wtedy nad własną produkcją. Wymagało to założenia firmy w branży wymagającej dużych nakładów. Po kilku latach zacząłem organizować firmę stolarską, którą można było uruchomić dysponując znacznie niższymi środkami. Było bardzo ciężko. Mogę się tylko domyślać, że ten prototyp mógł powstać po moich pierwszych kontaktach z Rometem. Mamut był już wtedy znany konstruktorom OBR Pojazdów jednośladowych przy ZZR Romet i mogła to być próba sprawdzania mojej koncepcji zbiornika w ramie. W założeniach jakie otrzymałem od Rometu, przed rozpoczęciem zamówionego projektu, wycofano się z tego pomysłu z powodu trudności w zachowaniu szczelności ramy
2011-08-08 11:19:02
Witam, Dzień dobry:).
Jestem Mateusz pochodzę z Kalet ze województwa Śląskiego.
Moje zainteresowania to, Motory tylko i wyłącznie.
Lubie jeździć na Motorach największym jakim jechałem to Honda Shadow 750 c, w danych mego profilu piszę że jechałem WSK-ką 125, ale to do osiągnięć dałem i dodam jeszcze. Najbardziej wymarzonymi pojazdami są MZ, WSK, CZ, YAMAHA, HONDA, SUZUKI to są moje popularne wymarzone marki na których chcę jeździć i zapoznawać się z nimi. Za wszystkie pojazdy daję 5. Pozdrawiam:).
2011-08-08 12:10:13
dziękuję
Pozdrawiam
2011-08-11 17:59:05
Witem :)
Jest Pan niesamowity! jak Pan wykonywał te konstrukcje motorowerków w tamtych czasach? Odbywało się to że tak powiem we własnym garażu czy udostępniono Panu jakieś narzędzia, warsztat itp.?
Jeszcze raz wielki szacunek i pozdrawiam, Piotrek :)
2011-08-11 18:55:39
Oj było różnie. Wykonywałam sam ( np. modele do wykonania "kopyt"
dla elementów z żywic zbrojonych włóknem szklanym ). Zamawiałem w warsztatach rzemieślniczych ( np. felgi kółek wyoblanych z blachy głęboko tłocznej ). Wiele części wykonanych zostało jako fuchy w różnych zakładach produkcyjnych.
2011-08-11 19:32:46
A teraz ja mam takie pytanko. Jakie an wprowadził modyfikacje i ulepszenia w Syrenie? Ulepszenie tych przegóbów?
2011-08-11 20:59:13
Przy składaniu syreny w garażu u przyjaciela, gdzie oddzielnie montowałem ramę i podzespoły oraz obok na kobyłkach nadwozie, nie mogłem się doczekać na pierwszą jazdę. Nie wprowadzałem więc znaczących zmian konstrukcyjnych. Przede wszystkim wyremontowałem dwucylindrowego staruszka i starannie montowałem podwozie zastępując zużyte części nowymi. A gdy pozytywnie wypadły pierwsze próby drogowe skupiłem się na wyposażeniu i tu mogłem wprowadzić kilka zmian. Deska rozdzielcza: kanciasta obudowa szybkościomierza, oklejenie powierzchni antyodblaskowym czarnym skajem. Wymiana koła kierownicy na sportowe o drewnianej
mahoniowej obręczy i chromowanych perforowanych ramionach. Zamontowałem enerdowskie pasy bezpieczeństwa o długości regulowanej klamrą zaciskową. Wyciszyłem przegrodę silnikową. Koła wyposażyłem w ozdobne dekle i białe gumowe fartuchy na opony ( również z NRD ). Gdy pierwszy raz podjechałem pod blok, sąsiedzi myśleli, że odebrałem najnowszy luksusowy model syreny.
2011-08-13 16:10:03
Ładnie :) Jestem posiadaczem dwóch Syren, niestety już 105L, a z Pana wypowiedzi wnioskuje, że to 100 - 103
2011-08-13 16:45:34
w jaki sposób wyciszył Pan przegrodę silnikową ?
2011-08-13 17:51:25
Moją pierwszą była syrena 102. Przegrodę silnikową od strony silnika wyłożyłem podwójnie grubą tkaniną azbestową ( chyba z jakiegoś koca przeciwpożarowego )
2011-08-20 20:51:49
Są foty mojej przyszłej Warszawki.
2011-09-16 21:53:02
Miał Pan jeszcze jakieś projekty?
2011-09-18 16:49:13
Tak miałem jeszcze wiele projektów wzorniczych z różnych dziedzin.
2011-09-20 23:05:22
Witam Pana i zwracam się z serdeczną prośbą o kontakt na adres markiz<małpa>epf.pl. Jestem w trakcie pisania książki pt:"Jednoślady PRL" i chciałbym tam koniecznie wspomnieć o Pańskich motorynkach. Pozdrawiam i czekam na e-mail - oczywiście jeżeli byłby Pan tym zainteresowany.
2011-09-21 12:49:37
W dniach od 01.10 do 12.10.2011 r w Centrum Handlowym "Galeria Kasztanowa" w Pile na mojej wystawie autorskiej będą eksponowane wszystkie modele i prototypy pokazane w programie TVN TURBO "Legendy PRL". Zapraszam.
Użytkownik usunięty
2011-09-22 11:40:18
Z chęcią bym przyjechał ale szkoła najważniejsza :(
2011-10-27 20:17:30
chętnie bym zaprojektował jakiś mini skuter dla dzieci wielkości naszej motorynki o mocy max do 2 koni i prędkości 30 km/h tylko nie ma ludzi którzy by dofinansowali taki projekt i wdrożyli do produkcji. mam parę silników 0.23 i myślę już o budowie jakiegoś mini motocykla dla mojego małego kuzyna. mam wielki szacunek dla pana i pańskich projektów
2011-11-01 18:16:14
Witam, widziałem ten odcinek w tvn turbo i powalają mnie Pana projekty, szczególnie motorynki i umywalka.
Musisz się zalogować aby móc dodawać komentarze.
Zdjęcia

Mamy 277038 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrował się: Murpheyr
Odwiedziło nas już: 53 777 731 osób