Avatar
korn1000 - 26 lat, Hajnówka (podlaskie)
24 lipiec 2011
14:30, 21 styczeń 2012
offline
Daewoo Tico  SX
Daewoo Tico SX
Oglądany: 3699
Komentowany: 11
Średnia ocena:
(5.0)
Rocznik: 1999
Pojemność: 796 [cm3]
Moc: 41 [KM]
Maks. moment obr.: 60 [Nm]
0-100 km/h: 17 [s]
Rodzaj paliwa: Benzyna
Średnie zużycie paliwa: 5 [l/100km]
 
Opis: DAEWOO TICO SX
W 1998 roku wprowadzono na rynek model po liftingu (SX-DLX), który w wersji podstawowej posiada lakierowane zderzaki oraz wlot powietrza, przyciemniane szyby, zegarek elektroniczny, tylny spojler, elektrycznie opuszczane szyby przednie, dodatkową instalację car audio z dwoma głośnikami umieszczonymi w tylnej półce oraz szersze opony. W 2001 roku oficjalnie zakończyła się produkcja Tico w Daewoo-FSO, gdzie wyprodukowano 126 369 egzemplarzy. Następcą rynkowym został Daewoo Matiz, który odziedziczył po Tico silnik i wiele innych elementów konstrukcji
WITAM!
Tico to moj pierwszy samochód który kupiłem po zdaniu prawka. Auto kupione od pierwszego właściciela (pierwszym właścicielem był starszy pan (64 lata) auto zakupione z przebiegiem 88.166 km.
Największym atutem tego samochodu jest jego zapotrzebowanie na palwo. Mój rekord na odcinku 100 kilometrow w dwie osoby + 2 walizki z tyłu na zlożonym siedzeniu to 3.14 litra (jazda cały czas 70 km/h) Trochę to śmieszne, powiecie zapewne co ten debil pier**li... już piszę jak to sprawdziłem, zatankowałem do pełna (do pstryknięcia w pistolecie) zrobiłem 100 km, zajechałem na stację paliw i znowu zatankowałem aż do pstryknięcia, na dystrybutorze wyszło mi 3.14 dm3, w mieście spala mi ok 6 l./100 średio wychodzi mi 5 l. W trasie spalanie z rzędu 4 l.
Samochód ten polecam każdemu początkującemu i nie tylko!

ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA
Wyposażenie: Immobiliser
 
Silnik: Silnik trzycylindrowy, gaźnikowy o pojemności 796 ccm zapewnia sporą moc jak na tę pojemność bo aż 41 koni mechanichnych (dla porównania cinquacento 900 przy większej pojemności i tych samych obrotach osiąga 41 kucyków) Prosta budowa i tanie części a przy tym niezawodność i praktycznie bezawaryjność

Jako ciekawostke mogę dodać że silnik z Daewoo Tico został zastosowany w Daewoo Matiz i został delikatnie zmodernizowany przez zastosowanie wtrysku wielopunktowego i katalizatora co wpływa na większą moc Matiza 51 KM
Nadwozie: Blachy ma slabe i cienkie (należy strzec się kolizji),podczas wypadku nie zapewnia bezpieczeństwa, szybko pożera rdza, bardzo dobrym rozwiązaniem w tym aucie jest 5-drzwiowe nadwozie, Masa samochodu 640 kg (prawie tyle co fiat 126p :])
Zbiornik paliwa 30 l
Kanciaste i nienajładniejsze lecz nie uroda i osiągi mają wpływ na chęć posiadania Daewoo Tico. Decyduje o tym cena zakupu, funkcjonalność nadwozia i ... trwałość pojazdu.
Wnętrze: Dość kiepska jakość wykonania
Pojemność bagażnika to 180 l, lecz po złożeniu tylnego siedzenia ok. 860 litrów, jak na taki maly smochodzik można spokojnie przewieźć pralkę, kuchenkę, jakąś szafkę czy większy telewizor - oczywiście po zdemontowaniu tylniej półeczki (na bałagan proszę nie patrzeć bo akurat świeżo malowałem tylnie oparcie od strony bagażnika na biało =]) Zaletą jest szeroki tylny otwór, który ułatwia załadunek. Ładowność Tico to 375 kg
Zawieszenie: Dsyć miękkie, bardzo dobrze tłumi nierówności na drodze.
Przednie koła wyposażono w hamulce tarczowe, a tylne w bębnowe. Promień zawracania wynosi 4,4 m.
 
Tuning: kołpaki na kołach
Car Audio: Radio + kasety i standardowe dwa głośniczki z przodu pojazdu
Plany: - szanować
- jeździć jak najdłużej
- wstawić instlację LPG
 
Zalety: + ekonomiczny (mało pali)
+ łatwo zaparkować
+ tani w utrzymaniu i eksploatacji
+ zrywny
+ dobra widoczność dookoła pojazdu w trakcie jazdy
+ spory bagażnik po złożeniu tylniego oparcia
+ dobre ogrzewanie wnętrza (dośc szybko po uruchomieniu czuć gorące powietrze)
+ mało awaryjny
+ funkcjonalne wnętrze
+ tanie części zamienne (80% części zamiennych oscyluje się w granicy < ~20-50 zł)
+ po "wrzuceniu na luz" na równej powierzzchni można jechać i jechać...co przekłada się na dużą oszczędność przy spalaniu paliwa :)
Wady: - podatny na rdze
- maly bagaznik
- tandetne wykonanie wnętrza
- brak wspomagania
- przy większej ilości osób jest odczuwalna praca i spory spadek mocy silnika ( mi to prawie nie przeszkadza, bo w 90% jeżdżę sam)
- trochę za wąski, przy szybszzym wejściu w zakręt wydaje się jakby chciał się przewrócić
- brak zwijania tylnich pasów bezpieczeństwa (chwila nieuwagi i można przytrzasnąć drzwiami co w trakcie jazdy może skutkować wkręceniem pasa w koło, poprzedniemu właścicielowi najprawdopodobniej się to przydarzyło ponieważ prawy tylni pas jest mocno starty)
- hamulce nie należą do najlepszych
(do spokojnej jazdy są ok.)
- słabej jakości lakier, bardzo podatny na zarysowania (zarysować można nawet plasstikowym guzikiem od ubrania :p)
- małej pojemności akumulator, tylko 35 Ah ( raz zostawiłem włączone swiatła mijania, przyszedłem po 1.5 godziny to nawet immobiliser nie działał, nie chciał pipnąć XD )
 
Pamiętna przygoda: Zakup i powrót na kołach, pierwsa jazda pierwszym samochodem po zdaniu prawka bez litery "L" na dachu
Osiągnięcia: - mój, "ciasny ale własny"
- 130 km/h we dwie osoby, do 140 powoli dobiłby, ale przy takiej prędkości zaczyna się robić niebezpiecznine w tym samochodzie (bez bagażu na kacie w pojedynkę na równym aswalcie bez wzniesień zapewne więcej - potwierdzają to filmiki na youtube)
 
Średnia ocena:
(5.0)
Zaloguj się by móc oceniać
Komentarze (11)
2011-07-26 13:22:38
pierwszym właścicielem był starszy pan (64 lata) z przebiegiem 88.166 km.

Tak... :) A tico niczego sobie, całkiem przyzwoite. Sam miałem mieć takiego, ale wybór padł na Forda :)
2011-07-29 13:58:12
ale żeś się rozpisał :D ładne jest i widać zadbanę :)
Użytkownik usunięty
2011-07-31 10:52:32
Tico jak Tico na pewno lepsze od Czinkłaczento
Użytkownik usunięty
2011-07-31 12:30:37
Tico mimo swojego 45 KM rusza z piskiem ;) potwierdzone
Użytkownik usunięty
2011-08-08 19:00:31
Wole Uno ale Tico też dobre . Jeszcze z gazem to jazda za grosze.
2011-08-10 19:48:22
Bardzo dobre auto! Ale z niektórymi plusami i minusami chyba bym się nie zgodził... :)
2011-08-10 20:21:45
Czemu nie fura to to nie jest.
2011-08-13 17:52:59
Cóż, jeden powie ze takiego badziewia by nie kupił bo ma za mało pod maską, drugiemu nie bedzie potrzeba nic więcej byle dojechać bezawaryjnie i ekonomicznie z punktu A do B, ja wybrałem drugą opcję i nie żałuje
2011-08-13 21:33:19
Ja tam nie narzekałem na brak koników pod maską, szczególnie przy takiej masie :)
2018-03-06 14:17:06
Jak dla mnie to zajeb… daję 5
2018-03-20 09:32:05
Ode mnie 5
Musisz się zalogować aby móc dodawać komentarze.
Zdjęcia

Mamy 107493 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrował się: Debriees4b
Odwiedziło nas już: 24 271 029 osób