Avatar
Artur - 39 lat, Lubin (dolnośląskie)
23 listopad 2009
13:50, 21 wrzesień 2016
offline
FSO Polonez Caro  1.6 GLI
FSO Polonez Caro 1.6 GLI
Oglądany: 6642
Komentowany: 83
Średnia ocena:
(4.3)
Rocznik: 1996
Pojemność: 1598 [cm3]
Moc: 80 [KM]
Maks. moment obr.: 125 [Nm]
0-100 km/h: 16 [s]
Rodzaj paliwa: Benzyna
Średnie zużycie paliwa: 9 [l/100km]
 
Opis: Polonez Caro, gli na wtrysku jednopunktowym, ładnie chodzi, równiutko, bez gazu, ale może jeszcze się założy.
Wyposażenie: Blokada skrzyni biegów, Hak holowniczy
 
Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy
Jak to w polonezie, nie ma szału, ale można się przemieszczać
Nadwozie: Hathback
Wnętrze: 5 osobowe
Zawieszenie: przód: wahacze poprzeczne
tył: resory piórowe
 
Tuning: Resor 3-piórowy z tyłu
Car Audio: Radio CD.
Plany:
 
Zalety: Duży i nawet wygodny
Wady: Czepia się go łatwo korozja
 
Pamiętna przygoda:
Osiągnięcia: 140 km/h, ruszenie z piskiem i zamieszanie kołami
 
Średnia ocena:
(4.3)
Zaloguj się by móc oceniać
Komentarze (83)
2010-01-05 16:51:06
Polonez :/ jeszcze nie zardzewiał bardzo ;)
2010-01-05 16:52:38
Bo jest robiony, już, to znaczy drzwi trochę bierze, ale tata zrobił, dał szpachlę i podkładówkę i na razie trzyma.
2010-01-05 19:58:28
Poldek w ładnym stanie jest widać że zadbany jest :)
2010-01-05 20:21:34
Nie był dużo jeżdżony, ma tylko 79.000 km przebiegu, po za tym został trochę podpicowany, bo na drzwiach i kadkolach są ogniska rdzy czego nie widać na zdjęciach, ale silnik chodzi jak dzwin.
2010-01-05 20:51:43
Poldek, wreszcie coś przyzwoitego na tym portalu :). Też chce takiego kupić tylko że z ROVEREM pod maską. No albo wersję kryzysową 1.9GLD. ;D

Ładny, ładny trzymaj go jak najdłużej :)
2010-01-05 21:02:28
No zgadzam się zomo, moim zdaniem ten samochód jest bardzo wygodny, taki duży siedzisz wygodnie, czasem nim jeżdzę, naprawdę fajne autka to są, i wcale nie taki mało dynamiczny, choć rzeczywiście z roverem to już hit, kupuj jak najszybciej, bo gniją carusy na potęgę.
2010-01-05 21:13:59
Powiem ci szczeże, że wolę nim jeżdzić jak cieniasem, bo są większe wrażenia z jazdy.
2010-01-05 21:39:49
Polonez to polonez :D Z kolegą na 2 biegu bez problemu wyciągneliśmy 80km/h, tyle że na silniku 1.6 GLE. Polonez fajne auto do poszalenia jeśli nadaje się na złomowanie. Jedyny minus to żłopie tyle że trzeba wiadrem lać po cylindrach :D
2010-01-05 21:46:05
No zgodzę się konik, ale fajnie się nim jeżdzi, bo jest duży i wygodny, a moc jak się dobrze operuje gazem nie mało można z niego wykrzesać, wrażenia z jazdy o są.
2010-01-05 21:54:50
Fajnie się jeździ, zawieszenie miękkie, na zakrętach trochę buja. Jednak nie ma to takiego polotu jak Tdi choćby z golfów 3 co są produkowane w podobnych latach jak caro i caro plus :) W sumie to nie dziwić się jak wszyscy wiedzą że FSO miało okazje podpisać umowę czy coś z lepszymi koncernami, a zdecydował się na Daewoo :/
2010-01-05 21:55:53
Pewnie chodzi ci o moc, no TDI na pewno lepiej się zbiera, bo ma 10 do setki tak średnio a polonez może 15, bo różnie podają, ale trzeba powiedzieć, że okręt całkiem całkiem.
2010-01-05 21:57:57
Na pewno nie może konkurować, np. z golfami, ale to był socjalistyczny wynalazek, a wyszedł jeden z lepszych aut bloku wschodniego.
2010-01-05 21:59:25
Wszystko było by fajnie jak by nie doił tyle benzyny :/ W zimie polonez to z 12l jak nic wciągnie. Niestety ale zarząd FSO był taki a nie inny i tak się skończyło. A mogły być o wiele wiele lepsze.
2010-01-05 22:01:02
moim zdaniem też mogli trochę unowocześnić tę konstrukcję, jeszcze w fazie produkcji co nie zostało zrobione.
2010-01-05 22:05:09
Bo baza była, buda mogła by zostać, ale mogli coś zrobić z tym zawieszeniem, żeby się tak nie bujał, mogli dać wahacze poprzeczne np. z tyłu, bo do silnika się raczej nie czepiam, stary, a był w końcu rover.
2010-01-05 22:05:41
O to właśnie chodzi. Jakby skonstruowali seryjnie montowany silnik taki jak ten 1.4 z rovera to by było bardzo fajnie. Mogło być lepiej, ale niestety nie wyszło im. Teraz pozostają tylko samochody zagraniczne. Artur a powiedz mi , jak odpala ten polonez w zimie? często coś pada w silniku?
2010-01-05 22:07:24
Właśnie z awaryjnością silnika, nie ma problemów, odpalił nawet przy -15*c, z tym nie ma problemu, padało raczej zawieszenie i hamulce.
2010-01-05 22:10:20
Konik, mówisz jakby montowali 1.4 100 konny, owszem, ale przy tym zawieszeniu, nie za bardzo, mogli się ostro wziąść za zawiechę.
2010-01-05 22:15:55
Mogli, ale niestety tak się nie stało. Polonez jest jaki jest, ma swoje wady, ale klimat niesamowity :D
2010-01-05 22:19:54
No klimacik niezły, jeszcze dzisiaj bym pojeździł.
2010-01-05 22:39:46
Artur widzę nowa limuzyna w garażu ;)
Na pewno wygodniejsze aniżeli Cinqecento. Bez porównania. Także powodzenia w dalszej eksploatacji ;)
2010-01-05 22:45:44
Dzięki Mateusz, w sumie to samochód taty, mamy go od 2000 roku, ale mam taki pomysł, żeby więcej nim jeździć, bo rzeczywiście lepiej to się wozi ja CC.
2010-01-05 22:48:11
Dobry pomysł Artur. Jedynie co, to przydało by się coś załadować do bagażnika ciężkiego żeby nie ślizgał się tak mocno na śniegu. Wiadomo jakie są teraz warunki na drodze. :)
2010-01-06 14:03:52
Ja się dziwię,że masz poldka a jeździsz cieniasem.Przecież to niebo a ziemia.Pogadaj dobrze i zamieniaj się z tatą :)
2010-01-06 14:18:24
Fajny Poldek
Zapraszam do mojej corsy :)
2010-01-06 23:57:34
Tak chyba zrobię koner, bo tata woli jeździć moim cieniasem, a ja wręcz przeciwnie, jestem duży i źle się czuję w małym aucie, powiem ci szczeże, takie mam zamiary co do niego, nie pomyliliście się.
2010-01-07 10:43:25
Polski kadilak;]
2010-01-07 20:22:52
Jak przeczytałem niektóre komentarze - rozbroiliście mnie.
Polonez ma swoje wady owszem. Ale gadać takie głupoty że polonez 1.4 im nie wyszedł!? One objeżdżają Audi a4 1.9...
Były silniki 1.6, 1.8 i 2.0 (wszystkie DOHC). FSO chciało je wstawić do budy Poloneza czy Kanta. Ówczesny prezydent nie pozwolił na produkcje tych silników. Więc to nie wina FSO. Najpierw zaczerpnijcie wiedzy o FSO a potem mówcie.

Pozdrawiam Poldka :)
2010-01-07 20:26:35
http://www.youtube.com/watch?v=Xs2rcG0cBTw
Użytkownik usunięty
2010-01-07 20:36:04
Naprawdę ładny Polonez
jak pali w zime ?
2010-01-07 22:22:44
Zomo650 - poldek na krótsze przełożenie , po za tym z tylnym napędem nie pali tak gumy na starcie , no i widać że poldek poszedł wcześniej i koleś miał głowe na karku.
2010-01-07 23:16:00
Błażej, pali w zimie normalnie, zapala nawet przy -15*c, naprawdę nie ma z tym problemów.
2010-01-08 00:35:46
Kawał porządnej polskiej limuzyny. Nigdy nie zmienie zdania, że polskie samochody są najpiękniejsze!
2010-01-08 01:09:38
Zgadzam się aron, ten samochód ma w sobie coś.
2010-01-09 09:41:16
Caro, jak Caro - mi się bardziej podoba Borewicz.

Swoją drogą, nie wiem czy ruszenie z piskiem i przemielenie kawałka asfaltu jest jakimś osiągnięciem - wracając Maluchem pierwszy raz po kupnie udało się zrobić nim dokładnie to samo.
2010-01-09 16:14:59
No borewicz też jest fajny, ale w caro są już jednak dużo lepsze hamulce lucasa, i roztaw osi jest poszerzony o 6 cm, i to się czuje, w moim jest też wtrysk jednopunktorwy, z tego co słyszałem to na licencji opla, a więc bardzo dobry, prowadzi się już lepiej jak np. duży fiat, ale w sumie najlepszy to był caro plus, który miał jeszcze wspomaganie kierownicy.
2010-01-10 14:19:36
Spoko Poldek..
2010-01-10 15:25:14
MMM... polonez, zawsze miałem do nich sentyment. No fajny poldożer, Kiedyś może sam sobie poldka kupię ;) A że lepiej jak cieniasem to najnormalniejsza normalność ;)
2010-01-11 12:34:48
Artur - CARO też miało wspome, klimatyzacje, el. szyby czy c.zamek . Tylko trza było se do konfigurować :)

Z tego co wiem to w 1.4 nie było wspomy montowanej w fabryce, ale poza juz tak :)
2010-01-11 16:53:28
Tylko mi chodziło, że w plusach już wszystkich było wspomaganie.
Użytkownik usunięty
2010-01-11 19:41:29
Dałem 5 bo jest ładny i oryginalny ;)
2010-01-23 16:24:57
Zapaliłem go dzisiaj przy -15*c, zapalił szybko, za drugim razem, z trzy razy pokręcił i zaskoczył, więc jeszcze zdrowiutki jest mimo, że 82000 km na liczniku.
2010-01-30 10:44:19
jak ja dawno poloneza nie widziałem :D

chetnie bym kupił takiego ;)

ładny jest :)

pozdrawiam
2010-01-30 17:43:44
dawno dawno temu jezdziłęm wersja 14 z rovera - przyspieszenie to miłom niesamowite ale huk jak w czołgu co do innych jednostek sie nie wypowiadam wiem tylko tyle że jechały i skręcały. Nie rozumiem jednego dlaczego polonez po pewnym przebiegu już tylko jechał do przodu zero przyspieszenia huk puki trzaski powyżej 70km/h masakra - miałem okazje być pasażerem wielu z nich zaczynając od tych starych z okrągłymi lampami po caro plus. Dla mnie przezytek zamin jeszcze powstał - dobry do przebiegu 80 tyś no chyba że daewoo coś zmieniło. Ogólnie flagowy wóz polskiej motoryzacji - mimo dużych gabarytów jakiś ciasnawy w srodku ( takie mam wrażenie) ale dla ludzi posiadających sklep spożywczy w owych czasach dobry do worzenia kapusty jabłek i innych towarów.
2010-01-30 18:08:55
Ogólnie nie jest taki zły jak gadają, mówią, że toporny, ale zbytnio tego nie odczułem, po prostu trzeba się przystosować do tego klimatu i jest ok.
2010-01-30 18:20:21
dokładnie wiem po sobie jak chyba każdy jak sie przyzwyczaisz to wszystko gra i sie wydakje że jest ok ale jak sie przesiadziesz do innego lepszego wychodzą wady starego :)
2010-01-30 18:26:10
To się tak tylko mówi lepszy, a lepszy często okazuje się gorszy, dlatego się nie zgadzam, że to taki topór.
2010-01-30 18:50:46
fajny poldek!dobrze utrzymany oby tak dalej :)
2010-01-30 18:50:48
Lepszy nie może być gorszy :P - widze że jestes bardzo przywiazany do swojego poloneza o to plus zapewne bardzo o niego dbasz dlatego jest żyleta ale są i tacy co dbają o inne samochody. Spróbuj wymienic np na passata z tego roku w bdb stanie to zobaczysz różnicę no chyba że tylko ja ją widzę...
2010-01-30 18:54:10
Nie o to mi chodziło, wiadomo, że jakieś niemieckie auta są lepsze, ale polonez też się nie źle trzyma, i jeździ się całkiem przyjemnie, trochę dużo pali, bo jakby ni to to było by świetne auto.
2010-01-30 19:03:57
każdy kocha to co ma i taka prawda skoro dobrze jedzie skoro człowiek dba - wiesz ja ostatni samochód a dokładnie Vento mam 9 lat dbam picuje i postanowiłem nie sprzedawać woogóle kupiłem jak miał 3 latka z przebiegiem 60.000 tys a teraz ma 230.000 nic w nim nie strzela nic nie puka jedzie i mało pali. Wiem co mam i dlatego bym go nie zamienił na nic z tego rocznika ale obiektywnie muszę przyznać że np zwykła a4 jest o klase wyżej niż vento. Teraz mam nieco swieższy 2 samochód z 2004 roku i widze niedoskonałości starszego Wolkswagen z 1997 roku o których wczesniej nie było mowy - pozdrawiam i szerokosci :)
2010-01-30 19:09:20
Nawet cię rozumiem, liczy się komfort, ale dla większości ludzi chodzi o to, żeby w ogóle jeździć, a to przy dzisiejszych cenach benzyny, jest trudne, gdyby była wachy po 2 zł, wszystko stało by się prostrze, a tak to zostaje albo gaz, albo mała pojemność.
2010-01-30 19:13:08
To co sie dzieje z cenami benzyny to rozbój w biały dzień - ma podrożec do 6 zł za/L ja niewiem co to będzie. W stosunku do zarobków to paranoja woogóle szkoda słów - powiedz mi czy możecie czytac całego posta bo ja zaledwie troszke a koncówki już nie moge bo sie ramka konczy :( -
2010-02-13 20:56:44
a ja daje Ci 5gwiazdek bo też miałem poldasa. taki sentyment mam do tego auta... super
2010-02-13 23:21:13
właśnie, że się obraziłem, jak taką limuzynę można tak nazwać, widać, że się nie znasz na motoryzacji ostrajazda.
2010-02-22 21:04:15
Dobrze utrzymany,gratulacje
2010-03-01 21:50:21
Piękny Polonezik. Musimy dbać o pozostałości naszej wspaniale zapowiadającej się motoryzacji. Także dbaj o poloniusza i walcz z podstępna rudą.
2010-03-01 21:56:41
Dokładnie, ale nasza motoryzacja mogła wyglądać dużo lepiej, gdyby nie idiotyczna decyzja pana sekretarza Gierka, to byśmy produkowali fiata 127 a nie malucha, i jeszcze parę projektów fso które nie weszły do produkcji, ale nasza motoryzacja to niezły pasztet.
2010-03-01 22:02:10
A szkoda gadać. Jakby nie żałowali pieniędzy, to można było Poloneza modernizować, a także wprowadzać nowe modele FSO. Ale to nie tylko wina Gierka, dużym błędem było małżeństwo z Daewoo, które upadając pociągnęło za sobą także i FSO. A prawda jest taka, że wszystko to powstało tylko po to aby Daewoo mogło swoje samochody produkować u nas. Polonez zszedł na dalszy plan, w końcu został wycofany. Fajnie, że są jeszcze ludzie jak Ty, którzy starają się utrzymać przy życiu Polonezy, czy 125p. No i nie zapominajmy o maluszkach, nie da się ukryć że wielką rolę odegrały w historii naszej motoryzacji.
2010-03-01 22:06:50
Dzięki, ale powiem ci szczerze, że polonez nie jest dobrym samochodem, nie ze względy na silnik, który ma przyzwoite 75KM, główny minus, to zawieszenie i napęd na tył, ale najgorsze jest to zawieszenie zwłaszcza z tyłu powinno być dawno zmodernizowane.
2010-03-01 22:13:38
Powiadają, że "przedni napęd jest dla dziewczynek", oraz "żeby pan Bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach". Ale tak na poważnie to tylny napęd nie jest wadą, tylko konstrukcja zawieszenia. No ale to jak pisałem-mogli zmodernizować, ale nikomu się nie opłacało, lepiej było tłuc jak najwięcej Lanosów i Matizów bo na tym kasiorkę trzepali. A Polonez? Przeszedł do historii. Ja jestem miłośnikiem starszych samochodów. Jestem wyznawcą teorii że dobrze utrzymany lub odrestaurowany Polonez "Borewicz" zrobi większe wrażenie na miłośniku motoryzacji niż nowy samochód. W każdym razie na mnie na pewno ;)
2010-04-05 13:00:15
Skończcie OT, bo w rankingu jesteście :D
2010-07-16 17:03:47
Bardzo ładny Polonez daje 5/5. Widać , że zadbany. Pozdrawiam
2011-01-03 19:31:15
Ładny poldzio zapraszam do skomentowania moich pojazdów:) Pozdrawiam
2011-01-03 20:33:15
Dzięki, dbany chuchany i jakoś się trzyma, w końcu legenda prl-u.
2011-01-29 21:40:31
Bardzo ładny poldek
szkoda że nie 1,4
2011-02-06 22:24:11
Ładny ten polonez. Pamietam jak mój tata kiedys miał Caro plus ze spoilerem;p ale był czad;p. Potem go zaczeła jesc ruda i tata go skasował zime i poszedł do żyda;/
Użytkownik usunięty
2011-02-11 00:10:19
Jak tam Polonez się sprawuje ?

Pytam z ciekawości bo mieliśmy kiedyś 2 polonezy
jedna szara krowa zagazowana na gaźniku z dorobionym 5 biegiem który często wypadał ( może kiedyś wrzucę fotki jakie się zachowały w albumie ) z kliszy bo wtedy o ile były cyfrówki to kosztowały fortunę
i kolejny odkupiony od policji czerwony metallic na jednopunkcie również zagazowany tego fotkę może gdzieś mam na dysku :P
Ten caro+ to muł gorszy niż gaźnikowiec
i jakiś pechowy był więcej stłuczek awarii rdza wyskakiwała a blachy miękkie...
i osoby z którymi mieliśmy na pienku czasem nad nim się lekko wyżyły a to przecięta opona albo wkręt pod oponą albo tablica wygięta lub lampa zbita... cóż ludziom się nie nakładzie do głowy

twój widzę w ładnym stanie caro oby tak dalej
jeździsz nim ? nie ma problemów zadnych ?
2011-02-11 11:36:26
Nie ma problemów, sprawuje się właściwie bezawaryjnie, przebieg 82-000 km, tylko pióra były z tyłu wymieniane i hamulce robione, ale to eksploatacyjne.
2011-02-11 12:06:27
bardzo ładny polonez. sąsiad maił podobego i szedł całkiem całkiem,ale już go dawno sprzedał. ogólnie autko całkiem całkiem i wrbew opinii nie jest to tylko samochód do dojechania go ,ale można się nim całkiem sprawnie i wygodnie przemieszczać. pozdrawiam :)
2011-02-11 12:43:57
My też zamierzamy sprzedać, ale jak na razie jeszcze jest, ale naprawdę nie sprawia kłopotów co innego moje cinquecento, ten to jest awaryjny, nie ma tygodnia bez jakiś mniejszej lub większej awarii.
2011-02-11 12:49:43
A kolor jest zajebiaszczy:-)
2011-02-11 13:35:46
No no zadbany
Użytkownik usunięty
2011-02-11 16:17:22
cieniasa sprzedaj jak awaryjny bo to jest najgorsze
auto moze być zniszczoe obite zardzewiałe ale ma być sucho i bezawaryjnie :)
2011-02-12 00:06:20
Łatwo ci mówić sprzedaj a czym ja będę jeździł, rowerem.
2011-07-28 09:29:58
Ładny samochód, kiedyś policja jeździła takimi samochodami podczas służby po mieście. Pamiętam jak policja nas ze tatą Zwinęła. ale nas odwieźli do domu spowrotem(Zatrzymali nas ale to było nie porozumienie).
2011-09-18 15:26:09
Jak się miewa poldek, masz go jeszcze?
2011-09-18 15:50:31
Mam, ma 78 tyś przebiegu i miewa się świetnie, silnik nie bierze w ogóle oleju i jest zdrowy, blacharkę na razie zrobiłem wszystko chodzi jak w zegarku. Zaraz dodam filmik jak chodzi.
2011-09-18 21:18:45
Ładnie pracuje, jaki olej mu lejesz ? Pół syntetyk ?
2011-09-19 07:00:17
Znaczy tata leje mineralny, choć faktycznie też słyszałem, że tego silnika nadał by się też pół-syntetyk, sorry ale w sumie to nie siedzę w olejach.
2012-02-19 17:12:21
Bardzo ładny podoba mi się
szerokości i pozdrawiam :)
2012-05-08 17:04:42
Hmm co do przyspieszenia Aprili pewnie z twoim polonezem moge konkurować bo też takiego samego poldka miałem. Z astrą 1.6 16v do 50 km/h łeb w łeb czyli łatwo sobie zoobrazować. Polonez fajny śmiało daje 5 :).
2012-12-09 18:17:27
Super auto też takim się poruszam i nie mam zamiaru zmienić.
Musisz się zalogować aby móc dodawać komentarze.
Zdjęcia

Filmy

Mamy 81785 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrował się: safirajonatan
Odwiedziło nas już: 18 229 309 osób